Dünyanın ilk üç tekerlekli scooter’ı olan Piaggio MP3, gelişmeye ve evrilmeye devam ediyor. 2022’de tanıtılan 400 cc ve 530 cc’lik “Maxi” versiyonlarının ardından şimdi de yeni MP3 310 yollarda! Üçüncü jenerasyonu temsil eden model, daha hafif, daha çevik yapısıyla şehir içi ulaşımı kökünden değiştiren MP3 DNA’sını taşırken, konfor, güvenlik ve sürüş keyfi konusunda yeni standartlar belirliyor.
Yeni Piaggio MP3 310, kompakt ve sportif yapısıyla hem konfor hem de teknik donanım açısından büyük GT scooter’ların özelliklerini sunuyor.
Üstelik tüm bu özellikler B sınıfı ehliyetle de kullanılabilmesi sayesinde artık herkese daha kolay ulaşılabilir. Piaggio’nun kendine özgü üç tekerlekli teknolojisi sayesinde ön tarafta yer alan bağımsız salıncaklı süspansiyon sistemi ve çift ön tekerlek, sürüş deneyimini benzersiz kılıyor. Virajlarda rakipsiz bir denge sunarken, yol tutuşu özellikle ıslak zemin ya da düşük yol tutuş koşullarında fark yaratıyor.
Kompakt yapısı sayesinde hem manevrada hem de şehir içi sürüşte son derece pratik ve çevik.
Piaggio MP3 310, Euro 5+ normlarına uygun, yeni nesil HPE (High Performance Engine) motor ailesinin en güncel üyesi olan, 310 cc hacmindeki motorla geliyor.
Önceki 278 cc’lik motorun yerine gelen bu yeni motor, sadece performans değil, konfor, sürüş keyfi ve düşük tüketim açısından da geliştirilmiş bir versiyon.
MP3 310’un ön tasarımı tamamen yenilendi; daha geniş, daha koruyucu bir yapıya kavuştu. Tam LED far grubu, ortadaki sportif hava girişi ve üç boyutlu petek ızgara tasarımıyla agresif bir görünüm sunuyor. Alt taraftaki spoiler ve yeni yan deflektörler ise aerodinamik performansı artırıyor ve daha yüksek maksimum hız sağlıyor. Yeni cam yapısı hem daha koruyucu hem daha kompakt.
Sportif tasarım detaylarını, ön çamurluklardaki gövde rengi dokunuşlar ve beş kollu yeni jant tasarımıyla tamamlıyor. Bu detaylar otomotiv dünyasındaki lüks spor sedanlardan ilham alıyor.
Arka tasarım ise sade, şık ve akıcı. Entegre yolcu tutamağı ve modern tam LED stop lambalarıyla bütünleşik bir görünüm sunuyor.
Yeni 5 inç LCD ekranlı gösterge paneli tüm sürüş bilgilerini sade ve okunabilir şekilde sunuyor: Dijital hız göstergesi, devir saati, toplam ve anlık kilometre, hava sıcaklığı, saat, yakıt ve soğutma suyu göstergeleri. İstenirse sağ kumandadaki MODE tuşuyla maksimum hız, ortalama hız, anlık ve ortalama tüketim, batarya durumu gibi ek bilgilere ulaşmak da mümkün.
Uyarı lambaları ise enjeksiyon, yakıt, yağ basıncı, ABS, immobilizer gibi tüm güvenlik unsurlarını anlık takip ediyor.
Kumandaların olduğu bölüm yeniden tasarlanarak, kullanımı daha ergonomik hale getirildi.
Gösterge panelinin üstünde yer alan USB girişli saklama alanı, telefon ve benzeri cihazları şarj etmek için oldukça pratik.
MP3 310’da anahtarsız çalıştırma sistemi bulunuyor. Motoru çalıştırmak, sele ya da yakıt kapağını açmak, direksiyon kilidini devreye almak artık cebinizdeki kumandayla çok kolay.
Klasik anahtar yerine çevrilebilen bir düğme kullanılıyor ve bastığınızda sistem aktif oluyor. Sonrasında bu düğmeyi çevirerek ON konumuna getiriyorsunuz ve motoru sağ kumandada yer alan tuşla çalıştırıyorsunuz.
İki kademeli yeni sele, yeni sünger yapısıyla konforu artırıyor. Sele tasarımı hem rahat bir oturum sağlıyor hem de bel desteği sunuyor. Arka yolcu için konforlu ve dinlendirici bir pozisyon sunuluyor. Katlanabilir ayak basamakları kapalıyken gövdeyle bütünleşiyor.
Sele altı alan oldukça geniş bir alan sağlarken tam boy bir kask ya da iki yarım kask rahatlıkla sığabiliyor. Sele kaldırıldığında desteksiz bir şekilde açık kalabilmesi için amortisörlü yapıya sahip. Ayrıca gizli bir kanca küçük çantalar için bacak koruma paneline entegre edilmiş durumda.
Versiyonlar ve Renk Seçenekleri
• Piaggio MP3 310
• Piaggio MP3 310 Sport
Sport versiyon, daha agresif detaylarla ayrışıyor.
MP3 310 şehirli zarafetin simgesi. İki parlak renk seçeneğiyle geliyor:
• Bianco Luna (Parlak Beyaz)
• Yeni Grigio Grafite (Grafit Gri)
Her ikisi de saten gri metalik detaylarla tamamlanıyor. Sele, özel dokuya sahip bir kumaşla ve kontrast gri dikişlerle tasarlandı.
Yeni 310 cc sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 4 supaplı, tek silindirli, enjeksiyonlu motor, Piaggio Ar-Ge ekibinin uzun yıllara dayanan deneyimiyle geliştirildi.
Bu motor, daha fazla konfor, daha yumuşak sürüş, düşük tüketim ve daha sessiz çalışma gibi beklentilere odaklanarak tasarlandı.
278 cc’den 310 cc’ye yükselen hacim, strok artırılarak sağlandı. Bu da motor karakterini daha akıcı ve kullanımı kolay bir yapıya kavuşturuyor.
Oldukça canlı ivmelenme tepkilerine sahip motorun maksimum gücü 19,4 kW (26,4 hp) / 7500 rpm, tork 27,3 Nm / 6000 rpm; maksimum hızI da 129 km/s’dir.
Downspeeding prensibiyle, güç ve tork daha düşük devirlerde sunuluyor. Bu sayede daha az titreşimler ve daha düşük ses seviyesiyle yolculuklar daha konforlu hale geliyor.
Tamamen yenilenen motor bloğunda yer alan piston eksen kaydırma teknolojisi sayesinde sürtünme azaltılarak yakıt verimliliği artırıldı.
Her iki versiyonda da ABS ve ASR çekiş kontrol sistemi standart olarak sunuluyor.
Islak zeminde patinajı önleyen ASR (İlk kez Piaggio tarafından scooter’lara entegre edildi.) istenildiğinde devre dışı bırakılabiliyor.
Üç kanallı ABS, (Continental iş birliğiyle geliştirildi.) Ön tekerlerde 258 mm, arkada 240 mm disk kullanılıyor. 13 inç ön jantlar da güvenlik ve konforu artırıyor.
Piaggio MP3’ün başarısının temelinde yatan, patentli ön çift teker teknolojisi, bağımsız eğilme sistemine sahip. Dört bar bağlantılı süspansiyon sistemi ile en güvenli, en konforlu sürüş deneyimi sunuyor.
Ön süspansiyonun kilit sistemi, MP3’ü hareketsiz halde de dengede tutuyor. Motor çalışırken ayakta durabiliyor, park etmek için ayağınızı yere koymanıza gerek kalmıyor. Harekete geçmek için gaz vermek ya da düğmesine basmak yeterlidir.